Juni i links

Juni har været præget af eksamenslæsning, og i kraft af dette også af overspringshandlinger. Derfor har jeg en dejlig lang liste med links, jeg gerne vil dele her. Nogle af linksne er desuden udsprunget af diverse begivenheder i juni, som på den ene eller anden måde påvirkede mig meget.

Den danske model, Josephine Skriver, har skrevet en smuk artikel, der nærmest lyder som et digt, om de forfærdelige skyderier i Orlando tidligere på måneden. Det er fyldt med masser af de tanker, som jeg selv har rendt rundt med.

Anden halvdel af juni var primært præget af Brexit, og i kølvandet på dette stødte jeg på denne virkelig inspirerende video om bøger og film, der netop kan inspirere én til at blive politisk aktiv.

Jeg har ikke hørt om projektet, Future Library, før, men det lyder virkelig spændende. David Mitchell er en af de forfattere, der har skrevet et manuskript, som bliver begravet i en norsk skov og først bliver gravet op igen i 2114. Det er næsten lidt frustrerende at vide, at det først vil blive udgivet (hvis overhovedet) efter min levetid til trods for, at jeg endnu ikke har læst noget David Mitchell. Det må være noget med den der utilgængelighed, der virkelig gør det hele langt mere spændende.

Jeg blev nødt til at trække på smilebåndene, da jeg læste om verdensmesterskaberne i Quidditch. Det er da fantastisk!

Et digt, der virkelig rørte mig i juni, var “20 Love Letters” af Trista Mateer. Mateers måde at lege med ord og navne på er fantastisk – og jeg kan generelt anbefale, at følge med på Mateers tumblr.

2 thoughts on “Juni i links

Leave a Reply

