Siden sidst #1

14601096_10210354030628717_7264131419533924835_n

Jeg har længe gået med tanke om at lave et slags opsummerindlæg – men jeg læser sjældent virkelig mange bøger om måneden, så det kunne godt gå hen og blive uinteressant i længden. I stedet vil jeg engang i mellem (så i min vanlige, uplanlagte stil ;)) opsummere læste bøger, oplevelser og hvad der ellers falder mig ind, selvfølgelig akkompagneret med pinligt grumsede mobilbilleder – jeg har nemlig længe gerne ville skrive lidt mere personligt, men har ikke kunnet finde helt ud af, hvordan det kunne komme i spil. Nu må vi se, hvordan det går.

Siden sidst har jeg…

… Fejret kærligheden til bryllup hos en fantastisk veninde og hendes mand.

… Flyttet i en større lejlighed med en veninde og hendes kæreste – og en kat. Den sødeste, lille kat.

… I forlængelse af dette: Haft hyggelige stunder med mine nye roomies og masser af gæster – ikke mindst har jeg holdt en indflytterfest med venner, der kom fra nær og fjern – det rørte mig så meget, og jeg havde den bedste aften længe.

… Læst Delphine de Vigans Alt må vige for natten og er blevet fuldkommen blæst bagover. Det er længe siden, jeg har læst en så ærlig og skrøbelig bog.

… Købt brugte bøger og studiebøger – den bedste var helt klart en pakke fra Awesome Books, der indholdte en signeret udgave af The Penelopiad af Margaret Atwood. Det var en overraskelse, jeg kunne forholde mig til.

… Været til koncert med Annika Aakjær på Studenterhus Odense. Hendes sangskrivning er virkelig noget helt særligt, og jeg elsker at gå til koncert med hende. Hun turnerer stadig rundt i Danmark, så hvis hendes musik siger dig bare det mindste, kan jeg varmt anbefale at tage til koncert med hende. Ud over at være fænomenal live, er hun også god til at fortælle sjove anekdoter om hendes sange og hendes liv, hvilket er SÅ underholdende.

… Startet på et tilvalgsfag, der på papiret så noget mere fornuftigt ud end litteraturvidenskab. Så fornuftigt, at alt min motivation for studiet forsvandt som dug for solen – og derfor har jeg besluttet mig for endnu en gang at blæse på fornuften og er fundet tilbage til litteraturvidenskab på mit tredje studieår. Om ikke andet har det været en virkelig god reminder til mig selv om, at jeg skal blive ved med at følge mine drømme.

Jeg glæder mig til…

… At læse Tipping the Velvet af Sarah Waters, hvis gotiske stemning passer perfekt til det efterårsvejr, der endelig er ved at komme til Danmark.

… Welcome to Night Vale show i Bremen Teater den 8/10.

… Udgivelsen af Ali Smiths Autumn – 2016 har været året, hvor jeg har forelsket mig i Smiths forfatterskab, så selvfølgelig skal Autumn tilføjes til min samling. Autumn udkommer den 20/10.

… At deltage i Dewey’s 24 Hour Readathon for første gang. Jeg er nervøs, men meget spændt!

… Forelæsning med Haruki Murakami den 31/10 i forbindelse med, at han får overrakt Hans Christian Andersen Literature Award.

… Koncert med Melanie Martinez i Vega den 15/11.

… Følelsen af at have læst op på det pensum, jeg er gået glip af. Pyha!

3 thoughts on “Siden sidst #1

Leave a Reply

